Архієрейське богослужіння в свято Похвали Божої Матері. - 28 Березня 2015 - cerkvainfo.od.ua
Вітаю Вас, Гість! Реєстрація RSS

Понеділок, 05.12.2016
Головна » 2015 » Березень » 28 » Архієрейське богослужіння в свято Похвали Божої Матері.
00:53
Архієрейське богослужіння в свято Похвали Божої Матері.

Напередодні суботи 5-ї седмиці Великого посту, свята Похвали Пресвятої Богородиці (суботи Акафіста), єпископ Одеський і Балтський Марк звершив утреню з читанням Акафісту Пресвятій Богородиці у кафедральному соборі Різдва Христового м.Одеси.

За богослужінням єпископу Марку співслужили старший священик кафедрального собору митрофорний протоієрей Віталій Сеник та міське духовенство. 

В суботу 5-ї седмиці Великого Посту – свято Похвали Божої Матері (Суботу Акафіста), єпископ Одеський і Балтський Марк звершив Божественну літургію святителя Іоана Золотоустого у кафедральному соборі Різдва Христового м.Одеси.

Святкування Похвали Пресвятої Богородиці з читанням Акафісту – особливого похвального молебного співу, – встановлене в IX столітті в подяку за неодноразове позбавлення Константинополя від нашестя ворогів, звершене завдяки заступництву Пресвятої Діви Марії.

Зі спасінням Константинополя у 626 році від нашестя персів і варварів, пов’язують походження першого кондака Акафісту «Взбранной воєводі…». Слово «взбранний» - грецьк. «іпермахос» - означало воєначальника, який йшов на битву попереду війська, надихаючи своєю мужністю воїнів. Діва Марія, як Чесніша від Херувимів і славніша від Серафимів, є Непереможною Воєводою всіх віруючих у їхній боротьбі з гріхами.

За переданням вперше Акафіст був прочитаний вночі у Влахернському храмі Константинополя після чудесного визволення столиці Візантії від ворожого флоту, що облягав її в 860 році. Цей флот був знищений бурею, що піднялася після того, як в морі з молитвою опустили Ризу Пресвятої Богородиці.

Спочатку святкування звершувалося тільки в Константинополі у Влахернському храмі, де зберігалися чудотворна Влахернськая ікона Божої Матері та предмети, пов’язані з її земним життям, — риза і пояс. Пізніше свято було внесене до Студійського уставу, а потім і в церковні богослужбові книги, ставши загальним для Східної Церкви. Канон до цього свята був написаний у IX столітті Йосифом Студитом.